Waarom vragen wij uw hulp?

Ogen die ongegeneerd naar Thijs staren. Of stiekem in je rug prikken. Maar het allerergste: volslagen vreemden moeten per se vertellen hoe knap ze het vinden, dat ik voor mijn eigen kind zorg.

Zomaar een reactie van een vader wiens zoon in een rolstoel zit.

Het jochie kan nauwelijks bewegen, amper praten en heeft 24 uur per dag verzorging nodig. Soms schieten heftige krampen door zijn lijf. Oud worden is er niet bij. Maar vakantie vieren kan Thijs als de beste. Samen met zijn grote broer en zus in het zwembad: hij giert het uit van de pret. Of, heel stoer: met een cap op zijn hoofd op de brede warme rug van het paard in de Manege in ‘t BioBos. Dat is ook nog eens goed voor lichaam en geest, tonen knappe koppen van het Universitair Medisch Centrum Utrecht aan. En geen mens in de buurt die hem nastaart, rare vragen stelt, of van gekkigheid niet weet wat hij of zij moet doen.

Het park ligt in het groene decor van de Veluwse bossen. Kinderen met een zware beperking kunnen er gewoon op vakantie met hun ouders en de rest van het gezin. Wakker worden in een ruime bungalow, snoezelen in het Ketelhuis, een filmpje pikken in de echte bioscoop, gamen, skelteren, een tocht met de huifkar naar het pannenkoekenhuis en ‘s avonds een groot kampvuur voor het centrale MeetingPoint.

Toch kan lang niet elk gezin terecht in het Bio Vakantieoord. De vraag groeit en het bestuur heeft besloten om de functies van alle paviljoens om te zetten naar vakantiebungalow om hiermee de toenemende vraag te kunnen beantwoorden. De komende 5 jaar gaan we veel zorg en geld besteden aan de renovatie van het totale park. Er vindt nu al een grote verbeterslag plaats, waardoor het park binnenkort over vijftien ruime en volledig aangepaste bungalows beschikt.

Het aantal gezinnen en groepen dat jaarlijks komt logeren, is gegroeid naar ruim 1.100 en zij maken allemaal gebruik van deze comfortabele  vakantiepaviljoens. Het is elke keer weer hartverwarmend te zien hoe alle kinderen en jongeren, die BIO in gezins- of groepsverband bezoeken, genieten van hun tijd in het vakantieoord.

Maar ook ouders genieten volop en komen helemaal tot rust. Per slot van rekening zorgen zij 365 dagen per jaar, 24 uur per dag, voor hun gehandicapte kind: een zorg die alle aandacht opeist maar die ze met alle liefde van de wereld vervullen.

Wat ook hartverwarmend is: uw onbaatzuchtigheid. Het Bio Vakantieoord kan al bijna 90 jaar hulp geven aan kinderen die het wat minder trof dankzij uw hulp!

Ook worden wij sinds onze oprichting in 1927 gesteund door de bioscopen. Vanaf vorig jaar vertonen zij weer ieder kwartaal de bekende Bio spots op het filmdoek. Zo bereiken wij niet alleen het grote publiek, maar wordt tegelijkertijd onze naamsbekendheid vergroot.

Dankzij deze en uw genereuze en enthousiaste steun kunnen gezinnen en hun kinderen van een betaalbare en heerlijke vakantie genieten.
Wij zijn hier heel dankbaar voor.

Frans Wientjes, directeur,
Diederik Laman Trip, bestuursvoorzitter.

Bio Vakantieoord

Bio Vakantieoord, daaromUw hulp is onmisbaar!

Het Bio vakantieoord krijgt geen subsidie. Door uw bijdrage kunnen ieder jaar 1000 gezinnen op vakantie, kunnen 200 kinderen met een handicap wekelijks paardrijden en wordt onderzoek verricht naar nieuwe revalidatietechnieken.

"De handicap staat hier even niet in de weg..."

Bio Vakantieoord zwembad

Ik word donateur

Doneer via iDeal

Omdat stichting Bio volledig afhankelijk is van giften en donaties en geen subsidies ontvangen, vragen wij u ons te steunen voor:

Een betaalbare vakantie

Om een vakantie bij ons voor iedereen betaalbaar te houden, is uw bijdrage hard nodig. De exploitatiekosten van het Bio Vakantieoord zijn veel hoger dan die van een regulier vakantiepark. De woningen zijn groter en voorzien van moderne aanpassingen en hulpmiddelen. En niet alleen de vakantiebungalows zijn aangepast. Het zwembad, de huifkar en de vele speeltoestellen zijn speciaal ontworpen en gemaakt voor kinderen met een ernstige handicap. Alleen met uw financiële steun kunnen gehandicapte kinderen en hun ouders, broertjes en zusjes blijven genieten van een onvergetelijke vakantie.

Meer kinderen in het zadel

Helpt u een kind in het zadel? Uw steun zorgt ervoor dat kinderen recreatief of therapeutisch kunnen paardrijden op onze Manege In’t BioBos. Op de rug van een paard wordt hun wereld opeens een stuk groter en mooier. Het meest verkrampte lichaam ontspant door het wiegen op een warm paardenlijf. Uw bijdrage is hard nodig om alle kosten van de manege te kunnen blijven dragen.

Onderzoek voor de toekomst

U draagt met uw gift ook een belangrijke steen bij aan de toekomst van kinderen met een complexe handicap. De kostbare onderzoeken die we financieren en ondersteunen leveren hoopvolle resultaten op.