Stichting Bio Kinderrevalidatie:

• Biedt kinderen met een (meervoudig) complexe handicap een veilige en geborgen omgeving waarin zij even wat minder bijzonder kunnen zijn.

• Werkt vanuit de overtuiging dat deze kinderen gewoon kind moeten kunnen zijn.

• Biedt faciliteiten die er voor zorgen dat beperkingen waar mogelijk worden opgeheven en stimuleren het gevoel van controle. Met als uiteindelijk streven om de sociaal emotionele ontwikkeling en het contact binnen de directe omgeving van het kind (gezin/leefgroep) te stimuleren.

Visie:

• Kinderen moeten zorgeloos zijn. Het voelt als onrechtvaardig als kinderen gehandicapt zijn. Kinderen met een handicap zijn kwetsbaar en afhankelijk. Ze kunnen zich onveilig voelen. Hun toekomst is onzeker. Er vindt een zware wissel plaats op de gezinsdynamiek. Spelen en genieten is geen vanzelfsprekendheid. En één van de basiskenmerken van het kind-zijn, het “spelend in de wereld staan”, staat onder druk.

• Stichting Bio wil kinderen met een handicap hun kind-zijn teruggeven door hen die faciliteiten te bieden waarmee de beperkingen worden weggenomen en zij even ‘onbeperkt’ kunnen genieten.

• Stichting Bio gelooft dat het bieden van deze faciliteiten een positief effect heeft op de kwaliteit van leven van deze kinderen en hun directe omgeving. Tevens draagt dit bij aan de persoonlijke ontwikkeling en het zelfvertrouwen van deze kinderen.

Helpt u mee?

Bio vakanteioord zwembad