Het rijksmonument Bio Vakantieoord

Open Monumentendagen 11 en 12 september

Kom bij ons kijken!

In het weekend van 11 en 12 september stellen wij onze deuren open voor alle belangstellenden. Ben je benieuwd wat het Bio Vakantieoord te bieden heeft voor mensen met een handicap, of ben je geïnteresseerd in de architectuur van J.J.P. Oud? In het kader van de Open Monumentendagen hebben we een leuk programma samengesteld. Kom je ook even langs? Je bent tussen 11.00 en 16.00 uur van harte welkom.

Bekijk hieronder het leuke en afwisselende programma:

Lezing

Stedenbouwkundige Wim Lavooij geeft een lezing over de oorsprong en de architectuur van ons prachtige Rijksmonument, dat is gebouwd door architect J.J.P. Oud. De lezing vindt plaats om 11.00 / 13.00 /15.00 uur in de Bio Bioscoop. Na afloop van de lezing draaien we onze oude collectefilms in de bioscoop. Reserveren aanbevolen: https://www.openmonumentendag.nl/activiteit/lezing-wim-lavooij/

Rondleiding

Ontdek de architectonische kenmerken van het Bio Vakantieoord tijdens een rondleiding over het terrein. Bekijk een bungalow van binnen en blik terug met Rita van de Weerd, die hier van 1977 tot 1980 woonde, revalideerde en naar school ging.

Mini Expositie

Bekijk de schetsen van het Bio Vakantieoord door J.J.P. Oud en een aantal bouwtekeningen van het park van de hand van zijn zoon Hans Oud. Foto’s van de bouw geven een mooi tijdsbeeld. Oude foto’s van het Bio Vakantieoord in Bergen aan Zee en het Bio Vakantieoord in Arnhem laten zien hoe kinderen genoten van alle faciliteiten.

Muziek en Poëzie op zaterdag

Het Arnhems Sinfoniëtta verzorgt op zaterdag een muzikaal intermezzo op het park. De prachtige muziek wordt afgewisseld door gedichtjes van Marieke Woltersom. Met Missie Marieke wil zij kinderen spelenderwijs kennis laten maken met verschillende soorten handicaps en daarmee een bijdrage leveren aan een samenleving die ruimte geeft aan verschillen.

Meer informatie vind je op: