esportsteam

Alle kinderen kunnen meedoen

Bio Vakantieoord start een esportsteam

De lancering van het Bio Vakantieoord esportsteam is vanwege corona tot nader orde uitgesteld en vindt niet plaats op 14 november 2021.

Samen met de populaire gaming YouTuber Joost Bouhof slaan we de handen ineen en lanceren we een esportsteam voor kinderen met een handicap. Speciaal hiervoor creëren we een adaptieve gameroom. Met deze stap maken we gaming toegankelijk voor onze gasten, maar ook voor alle andere gehandicapte kinderen. De gameroom wordt op zondag 14 november gelanceerd tijdens een speciaal evenement met Joost en andere ambassadeurs van het Bio Vakantieoord.

Unieke gameroom

De adaptieve gameroom wordt uitgerust met de adaptieve gamecontrollers van Logitech en Microsoft. In de ruimte zijn straks alle faciliteiten aanwezig die het esportsteam nodig heeft om samen tot een goed resultaat te komen. Joost Bouhof is trots dat hij deze kans krijgt: “Als ambassadeur van het Bio Vakantieoord en fanatiek gamer vind ik het ontzettend gaaf om gaming voor iedereen toegankelijker te maken, zodat ook kinderen met een handicap kunnen meespelen.”

Esports voor iedereen toegankelijk

Stichting Bio zet zich al ruim 90 jaar in voor kwetsbare kinderen. Met de komst van het esportsteam en de bijbehorende gameroom zetten we de volgende stap. Directeur Frans Wientjes is erg verheugd met het initiatief: “Gaming is vandaag de dag ontzettend populair en met de juiste hulpmiddelen kunnen echt alle kinderen meedoen. Op het scherm is hun handicap niet aanwezig. Dat doet heel veel voor kinderen die dag in dag uit met een beperking te maken hebben. Op deze manier gaat de online wereld ook open voor hen”.

Esportshub Gelderland

De Esportshub Gelderland heeft aangegeven samen te willen werken met het Bio Vakantieoord-esportsteam op gebied van begeleiding en coaching. De Esportshub wordt gesteund door de provincie Gelderland en is hét talentencentrum om Nederland een permanente plek te geven in de esports-top van de wereld.

Bekende sporters en influencers

Naast Joost Bouhof zullen er op 14 november ook andere prominenten aanwezig zijn waaronder paralympisch alpineskiër Niels de Langen en Alexander Nathan, oprichter van Nederlands eerste esports team voor volwassenen met een beperking.