Symposium

Animals & Us: State of the Art in Animal Assisted Interventions

Op 7 november 2019 vindt het symposium Animals & Us: State of the Art in Animal Assisted Interventions plaats bij Stichting Bio, Wekeromseweg 8, Arnhem. Het programma van het symposium haakt in op de toenemende behoefte aan gekwalificeerde informatie over de rol van het dier (de hond, het paard) bij de behandeling van de mens met psychische en fysieke stoornissen; de Animal Assisted Interventions (AAI).

Wetenschappelijk ochtendprogramma

Een update van de positie van het dier in de behandeling van humane psychische en fysieke aandoeningen, waarbij niet alleen het welzijn van de patiënt maar ook die van het dier aan de orde komt. Een van de sprekers is Prof. James Serpell van de University of Pennsylvania in de Verenigde Staten, een expert op dit gebied.

Wetenschappelijk middagprogramma

Focus op de geestelijke gezondheid van veteranen, waarbij de behandeling van PTSS (posttraumatische stress stoornis) met AAI bij veteranen wordt besproken. De veteranen zelf komen ook aan het woord.

Voor wie?

Het symposium is bedoeld voor (neuro)psychologen, psychiaters, revalidatieartsen, dierenartsen, (ortho)pedagogen, fysiotherapeuten, manueel therapeuten, hippotherapeuten en veteranen.

Organisatie

De organisatie van het symposium betreft de samenwerking van het Departement Dier in Wetenschap en Maatschappij van de Faculteit Diergeneeskunde van de Universiteit Utrecht, de afdeling Psychiatrie van het Leids Universitair Medisch Centrum, het Ministerie van Defensie, de Arq Psychotrauma Expert Groep en Stichting Bio.

Contact

Voor vakinhoudelijke vragen kunt u contact opnemen met Prof. Dr. O. van Nieuwenhuizen, 06-12124414. Aanmelding is mogelijk vanaf 15 juni a.s. via deze website of nu reeds via Stichting Bio 026-4838201.
Wilt u op de hoogte gehouden worden? Vult u dan het formulier op deze pagina in.