Pers


Bio Vakantieoord presenteert nieuwe commercial

2019koste-wat-kost-screenshot2.jpgdonderdag 11 april 2019 21:20

Koste wat het kost. Iedereen een fijne vakantie.

Op donderdag 11 april presenteert het Bio Vakantieoord zijn nieuwe commercial ‘Koste wat het kost. Iedereen een fijne vakantie’.  Het reclamebureau Groeier! uit het Noord-Hollandse Blokker kreeg de opdracht de spot te maken. 

Uitgangspunt voor de commercial is duidelijk te maken dat het Bio Vakantieoord donaties nodig heeft om vakanties voor gezinnen met een meervoudig gehandicapt kind betaalbaar te houden. Bureau Groeier! is bij het concept uitgegaan van het tonen van het verschil tussen het  boeken van een vakantie door de meeste Nederlanders en van gezinnen met een meervoudig gehandicapt kind. Deze gezinnen zijn immers afhankelijk van speciale hulpmiddelen, voorzieningen en vervoer.  Producer Frank Karsten legt uit: “Het Bio Vakantieoord biedt oplossing voor deze gezinnen. Maar wat veel mensen niet beseffen is dat de vele extra’s die deze goede doelen organisatie standaard biedt, ook veel geld kosten. En daar zijn giften voor nodig. Dat besef willen we laten doordringen in beeld en geluid.” 

Het bureau, dat de commercial tegen kostprijs ontwikkelde, werd tijdens het ontwikkelingsproces geraakt door wat het vakantiepark biedt en betekent voor de doelgroep: “Het park zelf, met alle aangepaste faciliteiten , de warme sfeer, het familiegevoel en de samenwerking met bevlogen medewerkers en vrijwilligers inspireerde ons enorm.  Het contact met de gezinnen die figureren in de spot is onvergetelijk en hun kracht en vrolijkheid ondanks hun problemen, maakte diepe indruk op mij en onze crew. Die kracht en vrolijkheid hebben we meegenomen in de film”, aldus Karsten die blij is met het resultaat. 

De 50” commercial wordt van 11 t/m 24 april uitgebreid in de Nederlandse bioscopen vertoond en zal in de maanden daarna op basis van beschikbaarheid en ruimte worden ingezet. Dankzij de goede relatie en samenwerking met de bioscoopbranche (waaraan het vakantiepark zijn naam ontleent) heeft Stichting Bio deze brede inzet van de nieuwe commercial kunnen realiseren. De organisatie is alle betrokken partijen dankbaar voor hun steun en medewerking aan dit project.

Credits:

Bureau: Groeier! | Concept: Paul van Riel & Gijs van Kerkhof | Copy: Sobriquet |Productie: Groeier! |Regie: Danny Maas | Producer: Frank Karsten | Director of photography: Reinout Steenhuizen | Gaffer: Gregoor van de Kamp | Edit: Frans Oosterom - motionbuddha  | Colorist: Henk Raam | Muziek: Amp.Amsterdam - The Sonic Branding Company | Sounddesign & audio post productie: Amp.Amsterdam - The Sonic Branding Company| Voice-over Loulou Rhemrev|| Opdrachtgever: Bio Vakantieoord.

 

« Terug

IBAN: NL93 INGB 0000 0060 09