Jacques Hoendervangers treedt toe tot bestuur Stichting Bio

Hoendervangers.jpgvrijdag 04 oktober 2019 11:11

Amsterdam, 2 oktober 2019 – Jacques Hoendervangers, Managing Director van Pathé, is gisteren tijdens de ledenvergadering benoemd als bestuurslid van Stichting Bio. De stichting is enthousiast over zijn toetreding: “Na vele jaren wordt de sterke binding met de bioscoopbranche weer hersteld.”

Frans Wientjes, directeur van Stichting Bio, is blij met de toevoeging van Hoendervangers aan het bestuur: “Er staat een stabiel en evenwichtig bestuur waarin ieders persoonlijke kwaliteiten en achtergronden een belangrijke rol spelen. Dit geldt zeker ook voor Jacques, gezien zijn brede ervaring binnen verschillende branches. Wij heten hem dan ook van harte welkom en wensen hem veel succes toe.”

Jacques Hoendervangers: “Ik ben ontzettend verheugd dat met mijn toetreding Pathé weer een stem heeft in Stichting Bio, die ruim 90 jaar geleden werd geïnitieerd door Abraham Tuschinski. Met mijn kennis en expertise hoop ik de stichting verder vooruit te helpen en daarmee bij te dragen aan mooie, ontspannen vakanties voor kinderen met een meervoudige handicap en hun ouders.”

Voorzitter Johan Lokhorst benadrukt dat Stichting Bio met de toetreding van Jacques Hoendervangers en de eerdere komst van Ron Sterk (CEO Vue Nederland) terugkeert naar de roots van de stichting. Stichting Bio werd in 1927 opgericht door de toenmalige Bioscoopbond met als doel om ontspanning ook mogelijk te maken voor gezinnen voor wie dat niet zo vanzelfsprekend was. Inmiddels is het Bio Vakantieoord uitgegroeid tot een vakantiepark in Arnhem voor gezinnen met een meervoudig gehandicapt kind.

*** einde persbericht ***