Werken bij Bio

Stagiair Vrijwilligerscoördinatie

Organisatie

Het Bio Vakantieoord is een vakantiepark voor gezinnen met kinderen met een complexe handicap. Bij het Bio Vakantieoord zorgen we ervoor dat ieder kind onbeperkt kan genieten en gezinnen zorgeloos kunnen genieten van hun vakantie. We bieden een compleet aangepast vakantiepark met 17 vakantiebungalows. Daarnaast beschikken we over een aangepast zwembad, bioscoop, snoezelruimtes, een manege en een groot biobos met vele (aangepaste) speeltoestellen. Ook verzorgen we veel gezellige sport- en spelactiviteiten voor het hele gezin.

We zijn het hele jaar geopend, 7 dagen per week. Onze primaire doelgroep zijn gezinnen met kinderen met een handicap. In het laagseizoen is het park ook toegankelijk voor zorginstellingen die met kinderen of volwassenen met een handicap op vakantie willen.

Afdeling

Binnen het Bio Vakantieoord is een stageplaats beschikbaar voor een vlotte en flexibele stagiair die zich richt op vrijwilligerscoördinatie. Je werkt samen met de manager vrijwillige inzet. Samen richten jullie je op de vrijwillige inzet binnen het Bio Vakantieoord in de breedste zin. Dit varieert van het werven, selecteren en begeleiden van vrijwilligers die wekelijks vrijwilligerswerk komen doen tot het coördineren van vrijwillige klusdagen. Specifieke aandachtspunten in deze stage liggen daarnaast op het voorbereiden en coördineren van het animatieprogramma dat we in de schoolvakanties aanbieden en op het opzetten van klusdagen.

Werkzaamheden

In deze veelzijdige stage maak je kennis met allerlei facetten van het vrijwilligersmanagement.

Werkzaamheden zijn onder andere:

• Werven van vrijwilligers
  • Kennismakingsgesprekken voeren met vrijwilligers
  • Vrijwilligerscontracten en afspraken vastleggen
  • Begeleiden van vrijwilligers
  • Voorbereiden en coördineren van vrijwillige klusdagen
  • Voorbereiden en coördineren van animatieprogramma’s
  • Voorbereiden van beurzen en evenementen
  • Indien gewenst (en het aansluit bij de opleiding) is het ook mogelijk als activiteitenbegeleider deel te nemen aan het activiteitenteam

Wat kun je van ons verwachten?

Wij bieden je een leuke, leerzame stage in een organisatie die volop in ontwikkeling is. Je krijgt veel ruimte om te leren en initiatief te tonen. Je werkt mee in een organisatie waar plezier maken voor een bijzondere doelgroep voorop staat.
Wat verwachten we van jou?

Je bent/beschikt over:

• vriendelijke en gastvrije houding
  • HBO opleiding
  • flexibel
  • in staat om samen te werken in een team
  • sociaal vaardig
  • affiniteit met kinderen en (jong)volwassenen met een handicap
  • in staat zowel mondeling als schriftelijk helder te communiceren
  • een organisatietalent dat overzicht kan houden over verschillende taken.

Start- en einddatum van de stage worden in overleg vastgesteld.

Contact

Heb je nog vragen? Neem dan contact op met Kimberly Pastoors of Manon Terpstra Zij zijn bereikbaar per mail of telefoon. Mail: vrijwilligers@stichtingbio.nl. Telefoon: 026-4838203.

Solliciteren

Zie jij het helemaal zitten om bij ons stage te lopen? Stuur dan een mail met daarin je motivatie en een CV naar: vrijwilligers@stichtingbio.nl. Geef hierin ook aan hoeveel dagen per week je stage wil lopen en in welke periode. Als er al vaststaat welke dagen in de week je stage moet lopen, geef dit dan ook aan. Na een briefselectie zal eventueel een sollicitatiegesprek plaatsvinden.