AkzoNobel timmert, graaft en beitst bij Bio

270bc82a-64c6-466e-bd62-1d3c32e50ac0.jpgwoensdag 27 juni 2018 23:47

Enthousiast de handen uit de mouwen op het vakantiepark. En weer is het Bio Vakantieoord een stukje mooier!

Een 35-koppig team van AkzoNobel Specialty Chemicals was een dag in de weer met scheppen, kruiwagens, kwasten en timmermaterialen. Met vereende krachten verving het de schommel in het speelpark, groef een enorm gat voor een nieuwe trampoline, schepte het grauwacke rondom de speeltoestellen en gaf de fietsenstalling een frisse en verzorgde aanblik met een nieuwe laag beits.

Met je collega’s een dag klussen voor een goed doel. Steeds vaker weten bedrijven Stichting Bio te vinden om er samen een mooie en nuttige dag door te brengen. Jan Wubs, van AkzoNobel motiveert zijn keuze voor een dag als deze: “Ons community-programma biedt ons de mogelijkheid om een verschil te maken in de levens van mensen en op een zinvolle manier bij te dragen aan de samenleving. Het helpt ook om onszelf te ontwikkelen, onze collega's beter te leren kennen en plezier te hebben. We hadden een aantal opties om uit te kiezen. Hiervan bleef Bio als meest praktisch en interessant over. Ook het enthousiasme van Frans (red. Frans Wientjes, directeur Stichting Bio) heeft ons geholpen Bio te selecteren als ons jaarlijkse project.”

Na het flinke kluswerk concludeerden de medewerkers tijdens de BBQ dat zij een superdag hadden doorgebracht: “Alles was goed voorbereid, we hadden goede hulp van Frans en z’n collega’s, de sfeer was perfect. Bijna alle projecten hebben we kunnen afronden zoals we gepland hadden. En daar waar dat nog niet helemaal gelukt is, zijn nu de materialen aanwezig voor een volgend klusteam om het werk af te maken”.

Kroon op de klusdag was het geschenk van de Specialty Chemicals: een nieuw houten muziekinstrument voor in het Muzieklaantje. Frans Wientjes sprak zijn grote dank uit: “Een dag als deze geeft een ieder energie! Op ons 20 ha landgoed ligt altijd werk. Werk waarvoor wij niet de mankracht en middelen tot onze beschikking hebben. Met initiatieven uit het bedrijfsleven als deze zijn wij – en uiteindelijk onze speciale vakantiegasten – heel erg blij.

Een houten schommel wordt vervangen op het speelpark.

De fietsenschuur wordt geschuurd en gebeitst door medewerkers van AkzoNobel.

Schommel op speelpark wordt vervangen door AkzoNobel.

Grauwacke wordt geschept rondom speeltoestellen door AkzoNobel

Beitsen van de fietsenschuur door AkzoNobel