"Het heeft ons gezin goed gedaan"

fullsizeoutput_6755.jpegdinsdag 04 september 2018 12:34

Lees het mooie verhaal van Jessica Hagenaars in 100% NL Magazine. "Soms zijn er zoveel zorgen dat samen genieten er niet altijd van komt."

Jessica is een alleenstaande moeder van twee zoontjes, Sami en Adam. Sami heeft het Syndroom van Dravet, een ernstig epilepsiesyndroom. 'Gewoon' op vakantie gaan met de jongens kan zij niet, zij heeft aangepaste voorzieningen nodig. "Ik ben gaan googelen naar dingen die mijn oudste zoon leuk vindt: zwemmen, paardrijden, de natuur in. En natuurlijk ook een plek waar Adam van vier het naar zijn zin kan hebben. Het Bio Vakantieoord heeft alles, dus dat kwam naar voren. Ik dacht: WOW!"

Samen met een verzorgster en haar twee zoontjes genoot ze van haar vakantie bij Bio. Ze vond het fijn dat je de faciliteiten bij Bio ook privé mag boeken: "Een unieke formule. Er zijn heel ruime huisjes met plek voor rolstoelen of speciale bedden. We zouden niet naar een standaard vakantiehuis kunnen gaan en op deze lokatie zijn veel extra dingen mogelijk. Sami is heel sensorisch ingesteld. Daarom is het fijn dat er een snoezelkamer is, een soort ruimte met allerlei kleuren en een verwarmd waterbed. Daar wordt hij heel ontspannen van."

In de gezamenlijke ruimte bij Bio - het MeetingPoint - vond Jessica bij een kopje thee gezelschap: "Mooi, iedereen heeft zijn verhaal en begrijpt elkaar. Er is veel herkenning en je kunt helemaal jezelf zijn. De andere ouders kijken er niet gek van op als je kind in een rolstoel binnenkomt of gekke geluiden maakt. We hopen echt dat we volgend jaar terug kunnen komen!"

100%NL Magazine, september/oktober 2018