Oud topatlete Nelli Cooman opent vierde editie Biothlon

Nelli Cooman door Goedele Monnens.png

Nelli Cooman opent vierde editie Biothlon. Foto: Goedele Monnens

donderdag 16 mei 2019 07:50

Lopen voor het Bio Vakantieoord op 1 juni 2019.

Op zaterdag 1 juni 2019 vindt het jaarlijkse loopevenement voor het Bio Vakantieoord plaats in Arnhem. Niemand minder dan Nelli Cooman, tweevoudig wereldkampioene op de 60 meter indoor sprint, zal het startschot geven. Ze is blij de opening te kunnen doen: “Lopen doen we hier met - én voor elkaar!”

Vanaf het terrein van het vakantiepark aan de Wekeromseweg in Arnhem kunnen afstanden worden gelopen van 3, 5, 10 en 15 km.  Mooie routes door bossen, weilanden en heidegebieden.  De opbrengst van de loop komt ten goede aan het vakantiepark in Arnhem voor gezinnen met een meervoudig gehandicapt kind. Nelli Cooman over het Bio Vakantieoord: “Vanuit heel mijn hart juich ik het goede werk bij Bio toe. Het is zo belangrijk voor deze gezinnen zich even vrij te kunnen voelen, gewoon fijn met elkaar. En dat kan op een prachtige plek als deze waar alle hulpmiddelen standaard aanwezig zijn. Met elkaar en voor elkaar!”

Iedereen van 6 jaar en ouder kan deelnemen. De organisatie moedigt ook mensen met een beperking aan mee te doen. Tien becasines (speciale rolstoelen met grote banden en houten verlengstukken) zijn hiervoor beschikbaar. Het Bio Vakantieoord verwacht een deelnemersaantal van ongeveer 300 volwassenen en kinderen. Onder hen zijn gezinnen en individuele lopers maar ook medewerkers van bioscopen en bedrijven lopen mee.

Net als bij drie eerdere edities, zullen veel van de vaste vrijwilligers bij het Bio Vakantieoord helpen bij de organisatie van de Biothlon. De opbrengst draagt bij aan het betaalbaar houden van vakanties voor gezinnen met een gehandicapt kind. Jaarlijks brengen er ongeveer 1.750 gezinnen hun vakantie door. Het park heeft 17 volledig aangepaste vakantiebungalows en is het hele jaar geopend. Alle hulpmiddelen zijn standaard aanwezig en het heeft aanvullende voorzieningen zoals een aangepast zwembad, een manege, een bioscoop, snoezelruimten en een speelpark. Het Bio Vakantieoord is afhankelijk van steun van donateurs, fondsen, stichtingen en bedrijven. In 1927 is het opgericht door de toenmalige bioscoopbond en dankt daaraan zijn naam.

Zowel particulieren, bedrijven en sportverenigingen kunnen deelnemen aan de Biothlon. Daarnaast kan iedere deelnemer zich laten sponsoren door bijvoorbeeld vrienden, familie en collega’s.

Programma:

09.30 uur      Terrein open
10.30 uur      Opening Biothlon en start loop becasines
10.45 uur      Warming-up 3 km en 15 km lopers
11.00 uur      Start 3 km loop
11.10 uur      Start 15 km loop
11.25 uur      Warming-up 10 km lopers
11.40 uur      Start 10 km loop
11.45 uur      Warming-up 5 km lopers
12.00 uur      Start 5 km loop
12.30 uur      Lunch
14.00 uur      Prijsuitreiking

Particulieren schrijven zich in via www.biothlon.nl. Bedrijven kunnen contact opnemen via biothlon@stichtingbio.nl. Deelnemers kunnen een sponsorpagina aanmaken viawww.stichtingbio.digicollect.nl.