Motary 2019 haalt €22.500 op voor Bio Vakantieoord

c0d101b1-981e-4e5e-ba10-40bfe00becf5.jpgzondag 26 mei 2019 12:50

Motorrijden voor het goede doel.

Op zaterdag 25 mei vond de 28ste Motary plaats. Een 430 km lange tourrit vanuit het Veluwse Putten waaraan ruim 500 motorrijders deelnamen. Organisatoren van de Motary, de Veluwse Motor Tour Club (VMTC) en de Rotary Club Ermelo-Putten, kozen het Bio Vakantieoord als het goede doel voor deze editie.

Met de Motary werd €15.000 opgehaald voor Bio. De Nederlandse Stichting voor het Gehandicapte Kind verhoogde dit bedrag met €7.500 dankzij de speciale NSGK Plusregeling voor serviceclubs.

Het Bio Vakantieoord is enorm blij met deze grote gift. Frans Wientjes, directeur van Stichting Bio: "Nu kunnen we noodzakelijke hulpmiddelen, die dringend aan vervanging toe zijn, aanschaffen. Het gaat om hooglaagbedden, douchebadwagens en een actieve tillift. Hulpmiddelen die standaard aanwezig zijn in onze aangepaste vakantiewoningen. Heel veel dank aan de organisatoren van de Motary en alle vrijwilligers die de tour mogelijk maakten."

Het Bio Vakantieoord is een vakantiepark in Arnhem voor gezinnen met een meervoudig gehandicapt kind. Het heeft álle voorzieningen 'in huis' voor een fijne vakantie voor hen voor wie op vakantie gaan niet vanzelfsprekend is. Er is een manege, een zwembad, een bioscoop en zijn er tal van speeltoestellen: alles volledig toegespitst op de beperkingen van het kind.

Hoofdfoto: Egbert-Jan van Hasselt (vz. RC Ermelo-Putten) en Ties van Dijk (vz. Stichting Motary VMTC) overhandigen Frans Wientjes (directeur Stichting Bio) de cheque t.w.v. € 15.000.

Bekijk de video van de start van de Motary 2019 op de Puttenaer.

Bio Vrijwilliger Joris van den Heuvel bij de Bio-stand tijdens de Motary 2019.