10.000 tulpenbollen voor de strijd tegen polio

Rotary poot 10.000 tulpenbollenzaterdag 26 oktober 2019

De Rotary zet zich met de verkoop van tulpenbollen in voor de strijd tegen polio. De verkochte tulpenbollen werden vervolgens geschonken aan Bio Vakantieoord. Op zaterdag 26 oktober kwamen de enthousiaste leden van vier Arnhemse Rotaryclubs tienduizend tulpenbollen bij ons poten.

De Rotary in onze regio heeft met de verkoop van tulpenbollen een bedrag van €25.000,- opgehaald voor de strijd tegen polio. Een goede opbrengst, die bovendien veel tulpenbollen voor Bio opleverde! Met plezier en de nodige precisie zijn de bloemperken door de leden van de Rotary aangelegd. Frans Wientjes, de directeur van Bio Vakantieoord is blij met de ludieke actie. “Bio Vakantieoord zette zich oorspronkelijk in voor de revalidatie van poliopatiëntjes. Dat de bollen hier gepoot zijn, maakt de cirkel rond. Ik kijk nu al uit naar de bloemenzee in mei. Heel Arnhem is bij deze uitgenodigd om ernaar te komen kijken!"

Op de Internationale Poliodag maakte de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) bekend dat twee van de drie poliovirussen inmiddels zijn uitgeroeid. Zolang het poliovirus niet volledig is uitgeroeid blijft de kans op een nieuwe opleving echter bestaan.

« Terug naar het nieuwsoverzicht