Activiteitenbegeleiders voor ons animatieteam

Zie jij jezelf al een week lang rolstoel- en skelterraces organiseren, voorleesuurtjes houden, koekjes bakken, creatieve knutsels verzinnen, sportieve spelletjes doen, speurtochten uitzetten en vooral heel veel lol hebben met kinderen mét en zonder handicap? Dan is het animatieteam van het Bio Vakantieoord iets voor jou!

Animatie bij Bio Vakantieoord

Bio is een klein vakantiepark bij Arnhem, waar gezinnen een ontspannende vakantie kunnen doorbrengen in een bungalow of glamping-tent. Op het park vind je o.a. een zwembad, bioscoop, ‘onderwaterwereld’ en heel veel (buiten)speelmogelijkheden.

Het bijzondere aan Bio is dat alles (echt alles) aangepast is, zodat kinderen met ernstige beperkingen hier niet alleen kunnen verblijven, maar aan alles mee kunnen doen, samen met hun ouders en broertjes en zusjes zonder beperkingen.

In de schoolvakanties willen wij de gezinnen die hier verblijven een animatieprogramma bieden. Dit programma bestaat uit 3 activiteiten per dag en wordt georganiseerd door een team van vrijwilligers en stagiaires. Word jij één van de teamleden?

Om een leuk programma op te stellen dat aansluit bij ieders interesses en behoeftes, is wat creativiteit nodig. Natuurlijk hebben we voorbeelden van allerlei activiteiten en hebben we veel spellen en andere materialen in huis. Vooraf bieden we je, als vrijwilliger of stagiair, een goede kennismaking en krijg je een rondleiding over het park, zodat je weet wat je kunt verwachten.

Zet jij je tijd, enthousiasme en creativiteit in voor de gezinnen van Bio? Dan krijg je daar een geweldige ervaring voor terug!

animatieteam-parachute

Wat vragen we van je?

• Je vindt het leuk om met kinderen om te gaan – met of zonder beperkingen
  • Je hebt creatieve ideeën voor activiteiten en kunt deze zelfstandig uitwerken en uitvoeren
  • Je vindt het leuk om samen te werken in een team
  • Een week van je tijd: je verblijft van vrijdag t/m vrijdag op het vakantiepark
  • Als team: voorbereiding van het programma voordat je aan de week begint
  • Een geldige Verklaring Omtrent Gedrag (VOG); de aanvraag via Bio is gratis
  • Je hebt er zin in en straalt dit ook uit!

Wat bieden wij?

• Een gezellige week vol plezier en uitdagingen
  • Een enthousiast team van medevrijwilligers
  • Een goede kennismaking met Bio, ons activiteitenhandboek en praktische ondersteuning tijdens je week hier
  • Vergoeding van reiskosten en maaltijden
  • Studie- of stagepunten (afhankelijk van jouw opleiding)* – invullen van formulieren en feedback
  • Een verblijfplaats op het vakantiepark
  • Een geweldige ervaring en veel voldoening

Wanneer?

In de vakantieperiodes streven we ernaar om wekelijks – steeds van vrijdag tot vrijdag – een nieuw animatieteam in te kunnen zetten. Een team bestaat uit 3 tot 5 vrijwilligers, die gedurende de week allerlei activiteiten verzorgen. Je mag je natuurlijk ook als groepje aanmelden!

De animatieteams verblijven in principe de hele week op het Bio Vakantieoord. Zo bouw je een band op met onze gasten, leer je het park en alle mogelijkheden goed kennen en heb je zelf ook een beetje vakantiegevoel.

Voor de volgende weken is het Bio Vakantieoord nog op zoek naar activiteitenbegeleiders

Vakantie

Vrijdag 23 augustus 2024

Vrijdag 30 augustus 2024

Kennismaken

Ben je enthousiast? Dan nodigen we je van harte uit om snel kennis te komen maken bij Bio.

Neem contact op

Neem contact op met onze vrijwilligerscoördinator via vrijwilligers@biovakantieoord.nl, bel 026 48 38 211 of stuur een Whatsapp-bericht naar 06-82308839

Lukt het niet om een hele week te komen logeren, maar wil je wel graag bijdragen aan een topvakantie voor onze gasten? Neem ook gerust contact op, dan bespreken we de mogelijkheden.

*Bij verschillende opleidingen is het mogelijk om dit vrijwilligerswerk in te zetten voor vrije studiepunten of als bewijslast binnen je portfolio. Wil je weten of dit voor jouw opleiding geldt? Neem dan contact op met je studieloopbaanbegeleider.