Geven en de belasting

Het is goed om te weten dat jouw giften fiscaal aftrekbaar zijn, als deze aan een aantal voorwaarden voldoen.

Sinds januari 2014 zijn donaties aan Stichting Bio Kinderrevalidatie snel en volledig aftrekbaar dankzij de nieuwe regels voor periodiek schenken. Dit kost je niets maar levert wel veel op. Door een wetswijziging hoef je voor een periodieke schenking namelijk geen notariële akte meer te laten opmaken. Dat bespaart Stichting Bio veel geld en levert jou een belastingvoordeel op die kan oplopen tot 52%.

Wat is jouw voordeel?

Dankzij de nieuwe regels is deze manier van schenken ook interessant geworden voor bedragen vanaf € 50,- per jaar.

Een rekenvoorbeeld: stel dat je € 15,- per maand doneert. Dat is € 180,- per jaar. Als je in de inkomstenschijf van 42 procent valt, dan kunt u ruim € 75,- van de Belastingdienst terugkrijgen.

Je kunt met de Schenkcalculator jouw belastingvoordeel berekenen. Hoe kun je dit regelen?

Je schenkt Stichting Bio Kinderrevalidatie jaarlijks een bedrag voor een periode van minimaal 5 jaar. Natuurlijk mag deze periode ook langer zijn, bijvoorbeeld 10 jaar. Je gift wordt in een schenkingsovereenkomst formeel vastgelegd. Deze overeenkomst is voor de Belastingdienst voldoende om jouw schenkingen volledig aftrekbaar te maken.

Wij bespreken graag alle mogelijkheden met je!

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Christel Beentjes, fondsenwerver van Stichting Bio Kinderrevalidatie:

Zij is telefonisch bereikbaar
op 06 - 57 40 28 88
of mail naar christel.beentjes@stichtingbio.nl

Meer informatie kun je ook vinden op www.schenkservice.nl of www.belastingdienst.nl