Nalaten

Bio Vakantieoord, hét goede doel voor jouw toegift.

Iedereen maakt zich in het leven wel ergens sterk voor. Door voor een ander te zorgen, iets te geven of te doneren. Maar wat als je er zelf niet meer bent? Met een toegift kun je jouw idealen laten voortleven. Een bijzondere en persoonlijke manier van steunen is het Bio Vakantieoord op te laten nemen in jouw testament. Ook na je overlijden laat je gezinnen met een gehandicapt kind dan genieten van een vakantie. Je kunt het Bio Vakantieoord als begunstigde opnemen in jouw testament dat je bij een notaris laat opstellen.

Een nalatenschap komt volledig ten goede aan het Bio Vakantieoord. Vanwege onze ANBI status (Algemeen Nut Beogende Instelling) hoeft het Bio Vakantieoord geen successierecht of schenkingsbelasting te betalen. Onze bevriende notaris kan je goed informeren en adviseren over het vastleggen van een ‘toegift’. Neem gerust contact met ons op.

Christel vertelt je graag waarom juist het Bio Vakantieoord hét goede doel is voor jouw testament.

Neem contact op met Christel Beentjes,
fondsenwerver van Stichting Bio Kinderrevalidatie: 06 - 57 40 28 88 |
christel.beentjes@stichtingbio.nl

Mogelijkheden

Het opnemen van Stichting Bio Kinderrevalidatie in je testament is een bijzondere en persoonlijke manier van steunen. Het opmaken van een testament doe je samen met een notaris. Het is eenvoudiger dan je denkt. In het testament kun je ons aanwijzen als begunstigde. Er zijn drie manieren om dit te doen:

1. Je benoemt Bio tot enig erfgenaam van je nalatenschap.
  2. Je benoemt Bio tot mede-erfgenaam.
  3. Je begunstigt Bio met een zogenaamd ‘legaat’.

We nemen de verschillende mogelijkheden heel kort onder de loep.

1. Stichting Bio Kinderrevalidatie als enig erfgenaam. Je kunt ons benoemen tot enig erfgenaam. Als je hiervoor kiest, dan heb je de zekerheid dat je nalatenschap geheel wordt besteed aan het doel dat je voor ogen hebt: de kans voor ieder kind om voluit te leven. Om te genieten. Om gewoon kind te zijn.
  2. Stichting Bio als mede-erfgenaam. Je kunt geld en/of goederen nalaten aan Stichting Bio Kinderrevalidatie door ons mede-erfgenaam te maken. Je wijst dan in je testament een aantal erfgenamen aan, waarvan wij er één zijn. Iedereen en elke instelling die in je testament wordt genoemd is dus mede-erfgenaam. Daarbij bepaal jezelf hoe de nalatenschap wordt verdeeld. Je kunt bijvoorbeeld vastleggen dat elke begunstigde een bepaald percentage ontvangt.
  3. Met een legaat. Een legaat is de eenvoudigste manier om een gedeelte van uw nalatenschap te bestemmen voor Stichting Bio Kinderrevalidatie. Met een legaat geef je exact aan welk bedrag of welke goederen voor Stichting Bio Kinderrevalidatie zijn bestemd. Het resterende deel van de nalatenschap wordt verdeeld onder de andere erfgenamen, zoals familieleden en vrienden.

Verder kan ook een notaris je precies vertellen wat in jouw situatie de beste mogelijkheid is.

Bio Vakantieoord, jouw toegift.