Meer inschrijvingen bij Biothlon 2018

woensdag 06 juni 2018 09:21

Geslaagde sportieve dag op Bio Vakantieoord

Op zaterdag 2 juni jl. vond de derde editie plaats van de Biothlon, het hardloopfestijn voor het Bio Vakantieoord in Arnhem. Op het vakantiepark verzamelden zich meer dan 400 enthousiaste lopers, renners en rolstoelers om routes van 3, 5, 10 of 15 kilometer af te leggen. Stichting Bio is blij met de opbrengst van tot nu toe meer dan € 12.000. Dit bedrag draagt bij aan het mogelijk maken van betaalbare gezinsvakanties bij Bio voor kinderen met een meervoudige beperking.

Naast individuele lopers, namen veel medewerkers van de Nederlandse bioscopen deel en medewerkers van bedrijven. Ook kinderen en volwassenen met een handicap lieten hun sportiviteit zien. Zij volgden de route in hun eigen rolstoel of namen plaats in de speciaal ter beschikking gestelde becasines (terrein-rolstoelen met handvatten voor mede-lopers). Deelnemers lieten weten verrrast te zijn door de aantrekkelijke routes. Nora Schenk liep de 10 km: "Wat een schitterend uitgezette tocht! Echt heerlijk om te lopen door prachtige bossen en hei - en er zat ook nog lekker wat uitdaging in!"

Renate van 't Hooft is dolblij met het winnen van een weekend Disneyland Parijs dat beschikbaar werd gesteld door Marlene Wickel, directeur van Jean Mineur Mediavison. Zij legde met haar dochter Amber in rolstoel de 5 km route af. Alle jeugdigde deelnemers ontvingen naast een medaille een BioBeer. Uitslagen van de Biothlon kunnen worden bekeken via Uitslagen.nl.

Stichting Bio dankt alle deelnemers, sponsoren en vrijwilligers heel hartelijk voor hun enthousiasme en tomeloze inzet bij de zeer geslaagde Biothlon 2018.
De vierde editie van de Biothlon vindt plaats op 1 juni 2019, wederom op de eerste zaterdag in juni.